Шри Матаджи Нирмала Деви
Сахаджа Йога е техника за медитация, развита от Шри Матаджи Нирмала Деви, която включва събуждането на фина духовна енергия, позната като Кундалини, която лежи в латентно (спящо) състояние в сакралната кост, в основата на гръбначния стълб в три и половина навивки. Думата „сакрум” произлиза от думата „свещен”, което подсказва, че това не е ново познание. Сахаджа означава „роден с теб” или „спонтанен”, а Йога означава „единение с божественото”. Финото събуждане на тази енергия Кундалини и вътрешния път на Себеоткриване е познато, като Себереализация или Йога. Тези, които са получили Реализация са познати, като „реализирани души” или „двиджаха” на санскрит, означаващо „дважди роден”.
Събудената Кундалини се издига по гръбначния стълб и достига лимбичната област на мозъка, от където фино протича през върха на главата в областта на фонтанелната кост. Забележително е, че веднъж събудена, Кундалини може да бъде почувствана, излизаща от областта на фонтанелата като хладен полъх или хладни вибрации (чайтанйа). Тези хладни вибрации също могат да се усетят на върха на пръстите и по дланите на ръцете. Много е важно в този момент, да разберем, че ние всъщност чувстваме тези усещания по нашата централна нервна система. По тази причина Сахаджа Йога не може да се отнесе към сляпата вяра. Това е преживяване и научно доказан феномен. По същия начин както всички човешки същества могат да усетят топлината от слънцето, което облъчва и осветява кожата им, всички човешки същества могат да усетят хладните вибрации и да преживеят Сахаджа Йога, ако подходят с отворен ум.
Може би по-важно от преживяването на хладния полъх е красивата промяна в нашето съзнание, която се осъществява, когато Кундалини достигне върха на главата, Ние навлизаме в ново състояние на съзнание, наречено състояние на съзнание без мисли. Това съзнание без мисли е състоянието на медитация. Медитацията не е нещо, което правим, а това е радостно, свободно, дълбоко и мирно състояние на нашето съзнание.
В Евангелието на Йоан, Христос споменава и хладния полъх, и нуждата от второ раждане. Освен това Христос казва: „Ние говорим за това, което знаем”, което ясно показва, че духовността е преживяване по нашата централна нервна система, а не сляпа вяра:
„Наистина, казвам ви, докато човек не се роди отново, не може да види Царството на Бог.” Никодим попита: „Как може човек да се роди, когато е стар? Може ли за втори път той да влезе в майчината си утроба и да се роди отново?” Христос отговаря: „Докато човек не се роди духовно, не може да влезе в Божието Царство. Това, което е родено от светкавица, е светкавица, и това, което е родено от Духа, е Дух. Не се смайвайте, че ви казвам това. Вятърът духа там, където си поиска и вие чувате звукът му, но не знаете откъде идва и къде отива; така че той е с всеки, който е роден от Духа... Истина казвам ви, ние говорим за това, което знаем и потвърждаваме това, което сме видели, а вие не приемате нашето доказателство.”
Новия завет – Йоан (глава 3)
Публични програми по Сахаджа Йога-Вход С...
Техника за лична еволюция